Jumaat, 31 Mei 2013

Saya Menang Suami Merajuk

Jumaat lepas adalah hari wesak hari cuti bagi warga Selangor. Hari yang busy bagi saya untuk urusan pindah barang dari Puchong ke Tg Malim. Suami menunggu di Tanjung Malim sahaja.
Lupa. Ya! saya lupa minggu itu cuti sekolah baru bermula. Highway PLUS sangatlah padat dengan kereta. Jammed. 60km/j sahaja yang mampu di pacu. Kerja gila.

Kini rumah di Tanjung Malim saya sudah complete. Suami hanya langkah kanan. Hanya membawa bantal dan tilam bujangnya. Tapi semua itu sudah tak digunakan lagi. Kami punya katil bersaiz queen. Kebetulan pekerja Astro datang semasa kami sedang mengemas. Saat itu juga dapat siaran. Dan saya dapati kami tidak serasi dari segi memegang tv remote control. Hahaha. Suami sukakan sukan, saya sukakan hiburan. Maka berebut lah untuk memegang remote. Bila saya menang, suami merajuk. Suami menang, saya tidur.
Hai suami! Kita perlukan 2 biji tv nampaknya.

Walaupun punya rumah di Tg malim, kami masih suami isteri hujung minggu. Huh! Saya masih di Puchong. Bersabarlah ida. Ada hikmah atas percaturan ini.

Ape lagi. Mahu ke IKEA untuk deco rumah. Berangan.

Tiada ulasan: