Sabtu, 11 Mei 2013

Weekend Husband & Wife

Ya! Kami adalah Weekend Husband and Wife.
Suamiku di Tanjung malim, aku di Puchong.
Rasa-rasa happykah hidup sebegini? Tentunya tidak.
Tapi kami sentiasa mencuba untuk bertolak ansur dan saling memahami dengan komitmen masing-masing. Alasan kukuh yang kami akan cakap pada yang akan bertanya :-

 suami dah 10tahun bekerja disana dan aku sudah masyuk kerja disini.
(bukan alasan tapi kenyataan)

So how??
Mungkin detik percintaan selama 4tahun telah sebati didalam diri masing-masing dan membolehkan kami cekal hidup berasingan. Tak semua setuju dengan apa yang berlaku tapi kalau itu sudah diaturkan, kami redha. Kepercayaan dan kasih sayanglah adalah kunci bagi aku dan suami.
Oh! sedih setiap kali berbicara hal ini.
Suamiku,
Aku menjadi kekasihmu pada kamu berusia 26tahun.
Kini kamu sudah 30tahun. Pada umur itulah aku menjadi isteri kamu .
Aku bermohon agar kasih sayang dan cinta mu itu sentiasa untuk diriku walapun kita dipisahkan sebanyak 100km jauhnya.

Ini hadiah untuk hari lahirmu. Walaupun sudah terlewat 5 bulan. Penat berfikir apa lagi yang perlu aku hadiahkan kepadamu. dan jawapannya di dalam bungkusan itu. Lagi. Dan Lagi.

Tiada ulasan: