Selasa, 21 Mei 2013

Detik Itu Sangat Indah

Detik indah atau saat indah pasangan suami isteri yang hidup berjauhan seperti diri ini.

Malam itu malam yang lewat. Kami diruang tidur bercerita kisah sepanjang minggu itu.
Malam itu juga saya baru berikan hadiah hari lahir dia tahun lepas.
Dia suka pemberian itu. Langsung terus guna.
Ucapan terima kasihnya berulang kali dibibirnya.
Itu sahajakah? Pertanyaanku pada dia sambil memalingkan pipiku.
Lalu diberikan satu ciuman.
Okai! Terkesima sekejap.
Indah! sangat indah memori itu. Pasti ingat sampai mati.

Hujung minggu sahaja bahagia. Lain orang hari-hari bahagia. Saya??
Itulah PJJ Atau Perhubungan Jarak Jauh.
Bukan semua merasa apa yang saya rasa. Menjadi suami isteri dihujung minggu. Doakanlah agar saya mendapat pekerjaan berhampiran dia. Saya sayang suami saya. (semua orang pun sama)

Tiada ulasan: