Jumaat, 28 Jun 2013

Saya dan Highway Semakin Serasi

Malam tadi saya bermimpi menjadi heroin dari menghalang seorang pembunuh dari membunuh orang kampung. Tak semena blogger popular Ailyl Rozana turut ada dalam mimpi itu. Lucu sungguh.
Abaikan mimpi itu yang mebuat saya terjaga jam 3 pagi.

Cerita saya.
Setiap hujung minggu saya pasti akan pulang ke rumah di Tg malim untuk bersama suami. Setiap hujung minggu jugalah kehidupan saya bertemu dan berjalan di atas highway PLUS dan GUTHRIE. Satu jam setengah masa saya dihabiskan di atas jalan. Dan saya sudah serasi dan faham.
Dimana lopak harus dielak.
Dimana speed trap harus diperhatikan.
Dimana kawasan yang bahaya terutamanya Bukit Tagar dan Lembah Beringin yang dikatakan agak keras.
Pengorbanan seorang isteri untuk suami. Ada juga yang berkata "eh! sepatutnya suamilah yang bersusah sebegini? atau "suruhlah suami kerja area sini? atau " kenapa awak tak cari kerja disana sahaja?

Persoalan perlukan jawapan. Dan jawapan sama sahaja perlu saya berikan sehinggakan saya naik bosan. Sebenarnya benda ini semua sudah ditakdirkan. Itu takdir saya. Berjauhan dengan suami tak buat saya berasa tak dicintai tapi lebih dicintai dan dirindui. Bayangkan kiranya hari-hari kita bersama suami, mungkin ada rasa jemu. Mungkin lah. Sebab saya tak rasa. Bagi saya berjauhan itu manis jika kita fikirkan input yang positif. Kualiti hubungan juga lebih menarik.

Jawapan ini bukan untuk menyedapkan hati tapi seseorang yang tidak berpeluang merasa apa yang saya rasa mungkin anda rasa saya seorang yang kasihan atau kuatnya saya. Saya mula sudah terbiasa. Kehidupan kini penuh dengan cabaran. Sara hidup yang tinggi membuatkan kita lebih berusaha supaya tidak ketinggalan dari semua aspek. Kebahagian boleh dicari melalui keserasian.
Suami ok, saya pasti ok.
Indahnya andai highway itu sebegini cantik. Tatkala leka menatapi keindahan flora, destinasi dituju pasti terasa cepat. Tapi highway di Malaysia belum ada.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

de la..kt cameron