Khamis, 13 Mac 2014

Saya On Diet. Ini serius!!

Betul!!
Saya on diet!!
Kisahnya apabila saya masih tak hamil walaupun kami dah berkahwin 1tahun lebih.. Oh! amat sedih rasanya bila kengkawan semua pakat ada baby baru.. second baby.. saya hanya mampu tumpang bahagia n gembira..

Saya berjumpa doktor, doktor cakap rahim saya ok! period saya makin ok! dan doktor sarankan saya kurangkan berat badan yg ideal.. Kurangkan 20kg..Fullstop!! (giler ah!) kenapa banyak sgt tanda seruan!! sebab ianya serius..

Hampir seminggu saya berdiet dari segi pemakanan. mengurangkan kuantiti makanan. kurangkan nasi. lebihkan air masak.

Sarapan : Milo panas Biskut kering
Lunch : Bihun sup atau sup sayur
Dinner : tak makan berat cuma alas perut dgn buah atau biskut kering dan air milo.

Doakan saya mencapai berat ideal agar saya punya baby. Tak mengharap sgt tapi saya percaya rezeki itu ada. Memang saya x putus-putus berdoa pada si Pencipta.. Doa kalian juga mana tahu lebih makbul dari saya. Walaupun kami suami isteri jarak jauh, tapi kami sentiasa berusaha..


Ini homemade punye bihun sup..

Tiada ulasan: